РОЗДРІБНА ТОРГІВЛЯ
(за даними головного управління статистики в Миколаївській області)
За січень–березень 2015р. загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств, становив 1757,9 млн.грн., що у порівняних цінах на 14,3% менше, ніж у січні–березні 2014р.
В обласному центрі сконцентровано 73,1% обсягу роздрібного товарообороту підприємств області.
Відомості щодо роздрібного товарообороту підприємств міста наведено нижче:
(тис.грн.)
| Січень–березень 2015р. | У % до січня–березня 2014р. |
Роздрібний товарооборот, усього | 1757925,8 | 85,7 |
продаж продовольчих товарів | 753215,8 | 96,2 |
продаж непродовольчих товарів | 1004710,0 | 78,3 |
питома вага у загальному обсязі товарообороту, у % |
|
|
продовольчих товарів | 42,8 | 41,01 |
непродовольчих товарів | 57,2 | 59,01 |
_________________
1 За січень–березень 2014р.
За товарною структурою у роздрібному товарообороті торгової мережі переважали непродовольчі товари. Їх частка у січні–березні 2015р. склала 57,2% проти 59% у січні–березні 2014р. Вагомі частки займали світлі нафтопродукти та газ, продаж яких в обсязі непродовольчих товарів склав 23,7% (21,4% у січні–березні 2014р.), товари фармацевтичні – 21,8% (16,6%), автомобілі та автотовари – 11,2% (17,8%), значно менші частки приходилися на побутові електротовари та освітлювальне приладдя – 7,5% (7,2%), товари парфумерно-косметичні – 4,8% (як і у минулорічному періоді), матеріали будівельні – 4,3% (4,4%).
Частка продовольчих товарів у роздрібному товарообороті торгової мережі становила 42,8% і збільшилась проти січня–березня 2014р. на 1,8 в.п. У структурі їх продажу на тютюнові вироби приходилось 21,9% проти 22,1% в аналогічному періоді 2014р., на м'ясо та птицю свіжі та заморожені, м'ясо копчене та ковбасні вироби – 9,5% (9,8%), пиво – 4,2% (3,9%), вироби кондитерські цукрові (включаючи морозиво) – 5,2% (5,3%), горілку та вироби лікеро-горілчані – 4,1% (4,3%), молоко та продукти молочні – 4,5% (4,7%), рибу і морепродукти харчові – 4,3% (3%), сир сичужний, плавлений та кисломолочний – 3,1% (3,4%), напої безалкогольні – 2,7%. (як і за відповідний періоді торік).
У січні–березні 2015р. проти відповідного періоду попереднього року зріс обсяг продажу солі – у 1,7 раза і склав 0,3 тис.т, м'яса копченого, солоного та ковбасних виробів – на 46,8% (0,6 тис.т), цукру – на 25,7% (1,1 тис.т), риби і морепродуктів харчових – на 17% (0,5 тис.т), напоїв слабоалкогольних – на 15,8% (22,7 тис.дал), овочів та фруктів перероблених – 14,8% (0,1 тис.т), пива – на 9,6% (325 тис.дал), вина та чаю – на 8,7% по кожному виду (21,2 тис.дал та 45 т, відповідно), вина ігристого (шампанського) – на 8,3% (7,8 тис.дал).
Водночас, зменшився обсяг продажу консервів, готових продуктів рибних – на 53,4% (склав 0,1 тис.т), консервів, готових продуктів м’ясних – на 41,8% (0,1 тис.т), маргарину – на 39,9% (43,6 т), консервів фруктово-ягідних – на 39,8% (28,6 т), м’яса та птиці свіжих та заморожених – на 32,4% (0,7 тис.т), вод мінеральних – на 32,1% (245,5 тис.дал), масла вершкового – на 19,3% (0,1 тис.т), виробів цукрових кондитерських (включаючи морозиво) – на 17,4% (0,5 тис.т), свіжих плодів, ягід, винограду, горіхів – на 16,9% (1,1 тис.т), яєць – на 15,9% (922,1 тис. десятків), горілки та виробів лікеро-горілчаних – на 11,7% (34,7 тис.дал), олії рослинної – на 12,4% (0,5 тис.т), напоїв безалкогольних – на 10,4% (243,9 тис.дал), круп – на 9,7% (0,8 тис.т), сиру сичужного, плавленного та кисломолочного – на 8,9% (0,3 тис.т), борошна – на 5,5% (0,8 тис.т), виробів макаронних – на 5,3% (0,4 тис.т), свіжих овочів – на 5% (1,8 тис.т), коньяку – на 4,8% (7,9 тис.дал), виробів борошняних кондитерських – на 4,7% (0,6 тис.т), виробів хлібобулочних крім кондитерських – на 3% (1,4 тис.т).
За січень–березень 2015р. через торгову мережу підприємств реалізовано товарів виробництва України на 1048,3 млн.грн. У загальному обсязі продажу споживчих товарів їх частка зайняла 59,6% (56,7% у січні–березні 2014р.), зокрема серед продовольчих товарів – 86,1% (86,2%), непродовольчих – 39,8% (36,2%).
ОНОВЛЕНО 06.07.2015